• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد: شرکت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد: شرکت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

چاپ ایمیل

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از شرکت بیش از سه هزار و 500 نفر از استادان، دانشجویان و کارمندان این دانشگاه در مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد.

حجت الاسلام سید مهدی طاهری در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رسالتی که در زمینه ارتقای سطح دینی افراد جامعه دارد، در راستای اسلامی کردن دانشگاه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی قرآنی، مسابقات سراسری قرآن و عترت را تا کنون در ۲۵ دوره برگزار کرده است و الان در حال برگزاری بیست و ششمین دوره این مسابقات است.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن و عترت در سه بخش کتبی، شفاهی و جشنواره هنر و ادبیات دینی برگزار می‌شود که در بیست و ششمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت از خراسان رضوی بیش از چهار هزار نفر در این مسابقات ثبت نام و حدود سه هزار و ۵۲۱ نفر در مسابقات شرکت کردند.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آزمون کتبی این دوره از مسابقات طی مدت ۲ روز در تاریخ ۱۴ و ۱۵ آذرماه سال جاری به صورت مجازی و سراسری برگزار و نتایج آن در سایت استانی اعلام‌ شد که مرحله تکمیلی مسابقات کتبی برای بازماندگان از مسابقات کتبی نیز امروز ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور برگزار شد که نتایج مسابقات کتبی در مراسم پایانی مسابقات قرآن و عترت اعلام خواهد شد.

طاهری افزود: مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی سالم برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت حدود ۵۰۰ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شرکت داشتند که امروز نیز مرحله استانی مسابقات شفاهی قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی در مشهد با حضور حدود ۸۶ شرکت کننده و داوران بین‌المللی و کشوری از ساعت هشت صبح آغاز شده است و تا عصر نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مسابقات شفاهی در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، اذان، دعا خوانی، صوت و لحن برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن نیز برگزار و نفرات برتر اعلام و جوایز نیز اهدا خواهد شد.

طاهری افزود: بخش‌ جشنواره هنر و ادبیات دینی در چهار بخش پژوهشی، هنری، ادبی و فناوری برگزار می‌شود و هر یک از اساتید، کارکنان و دانشجویان می‌توانند در هر یک از چهار بخش شرکت کنند و آثار خود را تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری تحویل دهند و اسامی برگزیدگان جشنواره هنر و ادبیات دینی نیز پس‌ از داوری اعلام می‌ شود.