• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد: رقابت 760 دانشجو در دومین دوره کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد: رقابت 760 دانشجو در دومین دوره کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

چاپ ایمیل

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از رقابت 760 دانشجو در دومین دوره کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام دکتر رضا عباسپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی مشهد در خصوص برگزاری دومین رقابت های دانشجویی کرسی های آزاد اندیشی ، عنوان کرد: برگزاری وبینارهای محتوایی ارائه شده بر اساس شیوه نامه کرسی های آزاد اندیشی ،از روز دوشنبه 29 اذر ماه سال جاری آغاز و تا پنجشنبه 2 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این رقابت ها 760 دانشجو در قالب 190تیم از واحدهای سراسر استان شرکت می کنند و وبینارها توسط 7 استاد هیئت علمی نظارت و بررسی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان کرد: این رقابت ها با محوریت موضوعات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی با دو رویکرد تخصصی و عمومی برگزار می شود که بخش تخصصی با دو دیدگاه اسلامی و غربی و بخش عمومی با آشنایی دانشجویان با کلیات قانون اساسی و اسناد بالا دستی نظام ، تحلیل محتوا و گفتگو برای کلیه شرکت کنندگان خواهد بود.

وی با بیان اهداف این رقابت ها، تاکید کرد: در این رقابت ها باید جریان ساز گفتمان سازی و مطالبه گری دانشجویان با دسترسی به منابع موثق دریک فضای امن بشویم که بتوانند  خواسته های خود را به گوش مسئولین برسانند .

حجت الاسلام عباسپور با اشاره به اقدامات دانشگاه برای برگزاری این رویداد ها اظهار کرد: وبینار های توجیهی به صورت حضوری خواهیم داشت که در واحد مشهد و سایر شهرستانها در دانشکده ها برگزار میکنند و وبینار های محتوایی با اطلاع رسانی مضاعف در فضای مجازی خواهد بود .

مسئول دبیر خانه تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز با بیان اینکه 6 وبینار تخصصی برای هر کدام از موضوعات بعنوان پیش رویداد و در جهت توجیه دانشجویان ، توسط اساتید مجرب برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، از برگزاری یک وبینار مجازی برای معاونین و مسئولین خبرداد و گفت: در کنار هر رقابت یک کارشناس مجری و 3 داور وجود دارد که هم اکنون در حال بررسی و تایید هستند.

حجت مظفری با اشاره به حضور یک مشاور در کنار هر تیم، افزود: اساتید فرهنگی و تربیتی استان با دانش پژوهشی ، برای ارتقا کیفیت فعالیت دانشجویان در کنار آنها خواهند بود و حضور مشاوران در کنار تیم با اختیار دانشجویان است.

وی ادامه داد: رقابت ها در سه مرحله مقدماتی ،نیمه نهایی و نهایی برگزار میشود که 22 تیم منتخب استان به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و از 20 تیم شایسته واحد ها و همکاران موفق در این رقابت ها تقدیر به عمل خواهد آمد.