گرامیداشت روزهای نهم و سیزدهم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

چاپ ایمیل

نشست تخصصی و هم اندیشی گار گروه اندیشه ورز و اسلامی کردن دانشگاه با هدف گرامیداشت روزهای نهم و سیزدهم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، صبح امروز در پی برگزاری سلسله دیدارها و نشست های تخصصی و هم اندیشی کارگروه اندیشه ورز و اسلامی کردن دانشگاه با هدف گرامیداشت روزهای نهم و سیزدهم دی ماه (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه و اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

در این مراسم دکتر محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد ضمن تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام ام ابیهاحضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اثر شهادت سردار دلها ازحضور وی بیشتر است و جبهه مقاومت با رفتن سردار سلیمانی قوی تر خواهد شد.
وی در بحث مدیریت تصمیم هوشمند و هوشمندی در تصمیم گیری با انتقاد از اینکه امروز بی توجهی به مسائل اجتماعی گریبان گیر مدیران ما شده است، افزود: اگر حل مسائل اجتماعی و معظلات خانواده را در بیرون جامعه جستجو کنیم راه به جایی نمی بریم.

وی با بیان اینکه اساتید و جامعه نخبگانی در قبال حل مسائل جامعه وظیفه سنگینی به دوش دارند، اظهارداشت: بصیرت یعنی با تحلیل جوانب مسئله از سوء گیری های شخصی جلوگیری کرده و تصمیمی که به صلاح جامعه و همگان باشد، اتخاذ نمائیم.

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با تاکید براینکه غفلت و غارت دو کلید واژه ای است که رهبری در بیانات خود در دیدار با نخبگان جامعه مطرح نمودند، گفت: استکبار همیشه برای غارت و استفاده از منابع مادی کشورها، با شبهه افکنی و ایجاد فضای مه آلود به اهداف شوم خود می رسند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کارخانه انسان سازی و منبع تحول جامعه است، افزود: ما باید با آگاهی و بصیرت اجازه ایجاد این فضا را به دشمن ندهیم .

در این نشست دکتر امینی معاون سیاسی و تحلیلگر سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان خراسان رضوی در رابطه با حماسه نهم و سیزدهم دی ماه به بیان مطالبی پرداخت و گفت: استقامت فکری و عقیدتی، استقامت عملی، روحیات جهادی و انقلابی، هوشیاری نسبت به خطرات و تهدیدات، عبرت آموزی و مساله ولایت مداری از شاخص های مهم حماسه نهم دی ماه است.

وی در این نشست به سئوالات مطرح شده از سوی اساتید پاسخ گفت.

گفتنی است: نشست فوق به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی( اداره فرهنگی دانشجویی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد) برگزار شد.