دکترافتخاری: سکوی نشر دانشگاه آزاد اسلامی (سند) ایجاد می شود

چاپ ایمیل

مدیر کل علم سنجی و نشریات با مدیر کل کتابخانه ها ،مجلات ،انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:
سکوی نشر دانشگاه آزاد اسلامی (سند) ایجاد می شود

مدیر کل علم سنجی و نشریات با مدیر کل کتابخانه ها ،مجلات ،انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سامانه یکپارچه سکوی نشر دانشگاه آزاد اسلامی (سند) برای انجام فرآیندهای مالی مجلات دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکترحمید افتخاری ، مدیر کل کتابخانه ها ،مجلات ،انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه پژوهشی پیرامون کتابخانه ها و انتشارات علمی که با حضور دکترجواد بهارآرا معاون پژوهش و فناوری و دکتر علی اصغر یساقی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و مسئولان و سردبیران مجلات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در معاونت پژوهش و فناوری واحد مشهد برگزار شد از ایجاد سامانه یکپارچه سکوی نشر دانشگاه آزاد اسلامی (سند) برای انجام فرآیندهای مالی مجلات بطور مستقل خبر داد و گفت: : با توجه به اینکه نشریات و مجلات از مهم‌ترین ابزار تولید و اشاعه علم، فناوری و دانش کشور به ویژه در حوزه دانشگاه، نشریات علمی هستند که علاوه بر حمایت، آنها را به کیفیت مطلوب برسانیم .

وی با بیان اینکه تنها مرجع پاسخگویی در زمینه اعتبارسنجی نشریات علمی این اداره کل (اداره ارزیابی و تشویق مقالات) است، افزود: تعداد زیادی از مجلات دانشگاه باید رشد کنند که در این خصوص اساتید می توانند از امتیاز ارتقاء نیز استفاده کنند.

دکتر جواد بهارآرا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در این نشست تاکید کرد: این معاونت در سال 1401 در مورد ارتقاء کیفیت مجلات و درجه آنها اقدام جدی خواهد کرد و گروههای پژوهشی که پتانسیل لازم را داشته باشند از نشریات تخصصی آنها حمایت می شود.

دراین نشست دکتر دبیری مدیر کل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با ارائه گزارشی به بیان وضعیت سامانه مجلات و نشریات فعال واحد مشهد پرداخت ودر ادامه مدیران مسئول و سردبیران مجلات به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و دراین خصوص پیشنهادات را عنوان کردند.

دکتر افتخاری مدیر کل علم سنجی و نشریات با مدیر کل کتابخانه ها ،مجلات ،انتشارات علمی و علم سنجی و رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از مرکز اسناد و کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بازدید کرد.