دکتر مرادی: حادثه تروریستی و هتک حرمت حرم مطهر رضوی بخشی از سناریوی آمریکایی است

چاپ ایمیل

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی:

حادثه تروریستی و هتک حرمت حرم مطهر رضوی بخشی از سناریوی آمریکایی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حادثه تروریستی و هتک حرمت حرم مطهر رضوی اقدامی وقیحانه و بخشی از سناریوی آمریکایی است که از یک اتاق فرمان می گیرد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر محسن مرادی، حادثه تروریستی روز سه شنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) را محکوم کرد با تسلیت شهادت حجج السلام محمد اصلانی و صادق دارایی توسط عوامل تکفیری افزود: در این اقدامات تروریستی، شایعه پراکنی ها و اختلافات مذهبی؛ شیعه و سنی و ایرانی و افغان هدف گرفته شده است.

وی ادامه داد: فاجعه اخیر تروریستی و هتک حرمت آستان مقدّس رضوی علیه آلاف التّحیه و الثّناء در سومین روز از ماه مبارک رمضان و ترور ناجوانمردانه سه نفر از روحانیون عزیزی که جرم آنان تلاش مخلصانه برای ترویج معارف اسلام ،گسترش اخلاق اسلامی و رفع محرومیت از حاشیه شهر مشهد بود، دل های شیفتگان علوی و عاشقان رضوی را جریحه دار کرد.
 رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ضمن محکومیت شدید این عمل شنیع و اقدام بزدلانه و همچنین عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم روحی لتراب مقدمه الفداء و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) و زائرین و مجاوران آن آستان مقدّس، از مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و قضایی استانی و ملی انتظار دارد ضمن رسیدگی دقیق و عاجل، با آمران و عوامل داخلی و خارجی این اقدام شنیع تروریستی بدون هیچ گونه اغماضی به شدیدترین وجه برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.
 دکتر مرادی افزود: بدیهی است مردم فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی با بصیرت انقلابی خود، دستگاه های مسئول را در شناسایی ریشه ها و عوامل این حادثه تلخ یاری خواهند کرد.
یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حال عمومی حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایدار رسید و سپس  به بیمارستان رضوی انتقال یافت،  اما حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب همان روز واقعه بر اثر شدت جراحات شهید شد و حجت الاسلام دارایی امروز پنجشنبه به شهادت رسید.