• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان کرد: تلخیص و معرفی کتاب، تازه ترین اقدام حوزه فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه بین دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان کرد: تلخیص و معرفی کتاب، تازه ترین اقدام حوزه فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه بین دانشجویان

چاپ ایمیل

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از تلخیص و معرفی کتاب "جادوی عشق به خویشتن" تالیف دکتر مهوش معاذی نژاد، برای دانشجویان توسط اداره مطالعات فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا عباس پور در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی  گفت : اداره مطالعات فرهنگی و اجتماعی تحت نظر معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، در ماه مبارک رمضان از تلخیص و معرفی کتاب تحت عنوان "جادوی عشق به خویشتن" برای استفاده دانشجویان عزیز رونمایی کرد.

وی افزود : این کتاب مرجع به قلم دکتر مهوش معاذی نژاد و توسط انتشارات آموزشی تألیفی ارشدان به رشته تحریر درآمده است. در این تلخیص پاره‌ای از مجموعه نکات ارزشمند این کتاب به قلم متخلص جمع‌آوری‌شده است و ضمن معرفی کتاب، خواننده را به تهیه کتاب مرجع و مطالعه دقیق آن فراخوانده است. ارائه تمرینات عملی برای شناخت و آشتی با خود، ارائه راه کارهای اصلاح درون برای ایجاد ارتباط مفید و اثر گذار با اجتماع و تعیین راه کارهای رسیدن به شادی واقعی و پایدار در درون، از ویژگی های این کتاب ارزشمند است.

عباس پور با بیان اینکه این کتاب جدیدترین کتاب حوزه خودشناسی عملی با نگرش روانشناسانه و منطبق با آموزه های اسلامی و برای نسل جوان بسیار مناسب است افزود : مطالعه این کتاب و تعمق در آن به خانواده‌ها و جوانان عزیز اکیداً توصیه می‌شود چرا که نویسنده این کتاب راه رسیدن به شادی پایدار را به خواننده از منظر خودشناسی معرفی می‌کند.  

وی به محتوای این کتاب اشاره کرد و با بیان اینکه در این کتاب به راه‌کارهایی عملی برای رسیدن به حال خوب با تکیه بر خودشناسی پرداخته شده است گفت : در مقدمه این تلخیص توجه خواننده به یک نکته اساسی جلب می‌شود و آن این است که با بیان مصادیقی از احادیث و اشعار ادبیات عرفانی با تکیه بر فرهنگ اسلامی، خودشناسی گام اول خداشناسی معرفی شده است. همچنین بنا بر فرموده امام علی (ع) » نسبت به خودت جاهل مباش، زیرا هر کس که نسبت به خودش جاهل باشد، نسبت به همه چیز، جاهل خواهد بود. « لزوم توجه به خود بیش از پیش باید برای هر انسانی مورد توجه قرار گیرد و اگر بشر به فکر شادی واقعی خود است باید آن را در درون خود جستجو کند بنابراین داشتن مال و ثروت، همسر و فرزندان، رفتن به سفرهای داخل و خارج و داشتن امکانات بسیار هرچند به‌طور مقطعی ما را از مشکلات نجات داده و حال خوبی با آن‌ها داریم ولی تحقیقات مختلف نیز نشان داده است که هیچ‌کدام از این‌ها تا زمانی که به خودآگاهی نرسیم نمی‌توانند شادی درونی پایداری برای ما فراهم کنند و همه آن لذت‌ها زودگذر و مقطعی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پایان از کلیه اساتید، کارمندان و دانشجویان خواست تا هر گونه طرح‌واره ، ایده‌های تولیدات فرهنگی و اجتماعی خود را به اداره مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه واقع در طبقه همکف ساختمان معاونت فرهنگی و دانشجویی ارائه دهند تا در ارائه منابع ارزشمند به خانواده‌ها و دانشجویان عزیز ، این معاونت را یاری کنند.